Purcell: Dido and Aeneas, Z. 626 Fabio Bonizzoni, La Risonanza & Coro Costanzo Porta
Album info
Album-Release:
2016
HRA-Release:
14.01.2019
Label: Challenge Classics
Genre: Classical
Subgenre: Vocal
Artist: Fabio Bonizzoni, La Risonanza & Coro Costanzo Porta
Composer: Henry Purcell (1659-1695)
Album including Album cover
I`m sorry!
Dear HIGHRESAUDIO Visitor,
due to territorial constraints and also different releases dates in each country you currently can`t purchase this album. We are updating our release dates twice a week. So, please feel free to check from time-to-time, if the album is available for your country.
We suggest, that you bookmark the album and use our Short List function.
Thank you for your understanding and patience.
Yours sincerely, HIGHRESAUDIO
- Henry Purcell (1659 - 1695): Dido and Aeneas, Z. 626:
- 1 Dido and Aeneas, Z. 626: Overture 02:22
- Dido and Aeneas, Z. 626, Act I:
- 2 Dido and Aeneas, Z. 626, Act I: Shake the Cloud 01:13
- 3 Dido and Aeneas, Z. 626, Act I: Ah! Belinda, I Am Prest 04:59
- 4 Dido and Aeneas, Z. 626, Act I: Whence Could So Much 02:01
- 5 Dido and Aeneas, Z. 626, Act I: Fear no Danger 01:36
- 6 Dido and Aeneas, Z. 626, Act I: See, See 01:44
- 7 Dido and Aeneas, Z. 626, Act I: If Not for Mine 01:46
- 8 Dido and Aeneas, Z. 626, Act I: To the Hills and the Vales 01:01
- 9 Dido and Aeneas, Z. 626, Act I: The Triumphing Dance 01:08
- Dido and Aeneas, Z. 626, Act II:
- 10 Dido and Aeneas, Z. 626, Act II: Wayward Sisters 05:43
- 11 Dido and Aeneas, Z. 626, Act II: In Our Deep Vaulted Cell 01:25
- 12 Dido and Aeneas, Z. 626, Act II: Echo Dance of Furies 00:52
- 13 Dido and Aeneas, Z. 626, Act II: The Grove 00:44
- 14 Dido and Aeneas, Z. 626, Act II: Thanks to These Lonesome 03:34
- 15 Dido and Aeneas, Z. 626, Act II: Oft She Visits 02:22
- 16 Dido and Aeneas, Z. 626, Act II: Behold Upon My Bending 01:24
- 17 Dido and Aeneas, Z. 626, Act II: Stay Prince and Hear 03:30
- Dido and Aeneas, Z. 626, Act III:
- 18 Dido and Aeneas, Z. 626, Act III: The Ships 01:35
- 19 Dido and Aeneas, Z. 626, Act III: The Sailors Dance 01:46
- 20 Dido and Aeneas, Z. 626, Act III: Our Next Motion 00:41
- 21 Dido and Aeneas, Z. 626, Act III: Destruction’s Our Delight 00:35
- 22 Dido and Aeneas, Z. 626, Act III: The Witches Dance 01:47
- 23 Dido and Aeneas, Z. 626, Act III: Your Counsel All Is Urg’d 04:13
- 24 Dido and Aeneas, Z. 626, Act III: Great Minds 01:47
- 25 Dido and Aeneas, Z. 626, Act III: When I Am Laid in Earth 03:07
- 26 Dido and Aeneas, Z. 626, Act III: With Drooping Wings 05:32
- Gottfried Finger (1660 - 1730): The Love of Mars and Venus:
- 27 The Love of Mars and Venus: Symphony 02:41
- Gottfried Finger, John Eccles (1668 - 1735): The Love of Mars and Venus:
- 28 The Love of Mars and Venus: Come All, Come All 00:51
- Gottfried Finger: The Love of Mars and Venus:
- 29 The Love of Mars and Venus: Chorus. Come All, Come All 01:11
- John Eccles, Gottfried Finger: The Love of Mars and Venus:
- 30 The Love of Mars and Venus: Love Alone 02:50
- 31 The Love of Mars and Venus: Love Like War 02:32
- 32 The Love of Mars and Venus: Scorn tho Beauty 02:20
- 33 The Love of Mars and Venus: To Double the Sports 02:06
- 34 The Love of Mars and Venus: To Treble the Pleasures 00:51
- John Eccles: The Love of Mars and Venus:
- 35 The Love of Mars and Venus: Let Scenes of Mirth 02:05
Info for Purcell: Dido and Aeneas, Z. 626
Fabio Bonizzoni: Der Charme dieser Oper liegt darin, dass sie alles beinhaltet, wie Cervantes' Don Quixote: jegliche Lebenserfahrung liegt darin - Liebe, Hass, Tod, Traum, Verzweiflung, unschuldiges und durchtriebenes Spiel. Purcells bewusstes Porträt solch gegensätzlicher Gefühle ist ebenso erstaunlich wie der Raum, den er dem Dirigenten lässt. Und deshalb brauchen wir eine neue Dido: als Künstler, der diese Oper liebt, möchte ich meine Lesart besser übermitteln. Ich möchte Purcells 'Zeichen' auf meine eigene Weise übersetzen und zeigen, wie lebendig, modern und zeitgemäss diese Oper ist. Wie Purcells Genie Didos Verzweiflung und Aneas' Feigheit ausdrücken konnte, und wie viel Spass Purcell selbst dabei hatte, die Handlung darzustellen.
Und der Chor! Er ist wahrscheinlich der wirkliche Protagonist der Oper, die Klangbasis für die extremsten Gefühle. Das vergleichsweise dünne Material erlaubt es der Vorstellungskraft des Dirigenten abzuheben, berührt zu werden, und zu ersinnen, wie Gefühle in Musik beschrieben werden können. Solch eine kreative Erfahrung! Das Publikum aus der herrschenden emotionalen und intellektuellen Taubheit zu wecken ist, was unsere Arbeit bedeutungsvoll macht. Dido lehrt uns, dass es keiner Spezialeffekte bedarf. Das Leben selbst ist ein Spezialeffekt, eine wunderbare Reise erwachsen aus Tragödie und Freude, Liebe und Hass.
Raffaella Milanesi, Sopran (Dido, Thalia, Terpsichore)
Richard Helm, Bariton (Aeneas)
Stefanie True, Sopran (Belinda, Erato)
Iason Marmaras, Bariton (Sorceress)
Michela Antenucci, Sopran (First Witch, Sailor)
Anna Bessi, Mezzosopran (Second Witch, Spirit)
La Risonanza
Coro Constanzo Porta
Fabio Bonizzoni, Dirigent
No biography found.
This album contains no booklet.