Guitar Favourites Xuefei Yang
Album info
Album-Release:
2022
HRA-Release:
25.11.2022
Label: Go East Music Entertainment Consulting Limited
Genre: Classical
Subgenre: Instrumental
Artist: Xuefei Yang
Album including Album cover
I`m sorry!
Dear HIGHRESAUDIO Visitor,
due to territorial constraints and also different releases dates in each country you currently can`t purchase this album. We are updating our release dates twice a week. So, please feel free to check from time-to-time, if the album is available for your country.
We suggest, that you bookmark the album and use our Short List function.
Thank you for your understanding and patience.
Yours sincerely, HIGHRESAUDIO
- Isaac Albéniz (1860 - 1909):
- 1 Albéniz: Suite española No. 1, Op. 47: Asturias (Leyenda) 06:12
- Francisco Tárrega (1852 - 1909):
- 2 Tárrega: Recuerdos de la Alhambra 04:37
- Joaquín Rodrigo (1901 - 1999):
- 3 Rodrigo: Three Spanish Pieces: No. 1, Fandango 04:10
- Francisco Tárrega:
- 4 Tárrega: Capricho Árabe 05:15
- Fernando Sor (1778 - 1839):
- 5 Sor: Variations an a Theme by Mozart, Op. 9: Introduzione. Andante largo 01:42
- 6 Sor: Variations an a Theme by Mozart, Op. 9: Tema. Andante moderato 01:13
- 7 Sor: Variations an a Theme by Mozart, Op. 9: Variazione 1 01:09
- 8 Sor: Variations an a Theme by Mozart, Op. 9: Variazione 2. Minore 01:48
- 9 Sor: Variations an a Theme by Mozart, Op. 9: Variazione 3 01:14
- 10 Sor: Variations an a Theme by Mozart, Op. 9: Variazione 4. Più mosso 00:45
- 11 Sor: Variations an a Theme by Mozart, Op. 9: Variazione 5. Più mosso 01:32
- John Williams (b. 1932):
- 12 Williams: When The Birds Return 03:46
- Antonio Lauro (1917 - 1986):
- 13 Lauro: Vals Venezolano: No. 3 'Natalia' 01:47
- Agustín Barrios Mangoré (1885 - 1944):
- 14 Barrios Mangoré: La Catedral: 1. Preludio (Saudade) 03:14
- 15 Barrios Mangoré: La Catedral: 2. Andante religioso 01:50
- 16 Barrios Mangoré: La Catedral: 3. Allegro solemne 03:07
- 17 Villa-Lobos: 5 Preludes, W419: Prelude No. 1 04:48
- Heitor Villa-Lobos (1887 - 1959):
- 18 Barrios Mangoré: Danza Paraguaya 01:56
- Agustín Barrios Mangoré:
- 19 Barrios Mangoré: Julia Florida 04:28
- 20 Barrios Mangoré: Maxixe 02:51
- Xuefei Yang (b. 1077):
- 21 Yang: Xinjiang Fantasy 05:16
- Traditional:
- 22 Traditional: Danny Boy 03:32
Info for Guitar Favourites
Die klassische Gitarristin Xuefei Yang kündigt die Veröffentlichung von Guitar Favourites an, ihrem nächsten Album, das am 24. November 2022 bei UMG China unter dem Label Decca erscheinen wird. Das Album stellt Xuefeis unwahrscheinliche Reise zur besten chinesischen Gitarristin auf der Weltbühne durch eine Sammlung beliebter Stücke dar, die Liebhabern der klassischen Gitarre in aller Welt bekannt sind. Xuefei hat eine persönliche Auswahl von Stücken zusammengestellt, die ihren musikalischen Weg zeigen, darunter Stücke, die sie als junges Mädchen gespielt hat, bis hin zu Publikumslieblingen, die sie im Laufe der Jahre unzählige Male auf der Bühne aufgeführt hat. Das Album enthält auch Xuefeis erste Komposition, Xinjiang Fantasy, ein Werk, das auf traditionellen Volksliedern aus der Region Xinjiang im Nordwesten Chinas basiert, sowie die Weltersteinspielung eines Stücks des Gitarristen John C. Williams.
Xuefei Yang sagte: "Die Gitarre fühlt sich für mich wie ein Lebensbegleiter an. Nach mehr als 35 Jahren mit meiner Gitarre bin ich als Mensch und als Künstler gewachsen. Ich kenne die Gitarre besser als je zuvor und habe das Gefühl, dass ich meine eigene Stimme auf ihr habe. Mein Wunsch, dass sich mehr Menschen in dieses schöne Instrument verlieben, ist stärker geworden. Ich fühle, dass es an der Zeit ist, zu der grundlegenden Gitarrenmusik zurückzukehren, die mich und viele andere zuerst in ihren Bann gezogen hat. Diese Musik hat mich vom ersten Hören an berührt und im Laufe der Jahre immer mehr Facetten offenbart. Ich freue mich sehr, Guitar Favourites zu präsentieren, denn es spiegelt wider, wer ich jetzt bin. Ich hoffe sehr, dass meine persönliche Interpretation dieser Gitarrenfavoriten andere anspricht und inspiriert."
Das Album ist sowohl das Produkt als auch die Verkörperung einer unwahrscheinlichen, bahnbrechenden musikalischen Reise: Aus bescheidenen Anfängen in einer Kultur ohne Gitarrentradition gab Xuefei eine normale Ausbildung an einer hoch angesehenen Schule auf, um als erster Gitarrenschüler überhaupt eine Musikschule in China zu besuchen.
Als erste chinesische Studentin erhielt Xuefei ein Stipendium der ABRSM und wurde die erste chinesische Gitarristin, die an der Londoner Royal Academy of Music studierte und die erste, die eine professionelle Karriere auf der Weltbühne startete.
Die klassische spanische Gitarrenmusik ist nach wie vor ein zentraler Bestandteil ihres Repertoires und war ein Kernelement von Xuefeis frühen Jahren. Sie spielte Francisco Tárregas Recuerdos de la Alhambra, ein ikonisches Stück des spanischen Gitarrenrepertoires, zum ersten Mal, als sie gerade 10 Jahre alt war. Ein weiteres wichtiges Werk auf dem Album ist La Catedral des paraguayischen Komponisten Agustín Barrios Mangoré, das Xuefei im Finale des Pekinger Gitarrenwettbewerbs spielte, als sie gerade 11 Jahre alt war und gegen Erwachsene antrat. Fandango von Rodrigo hat für Xuefei eine besondere Bedeutung, da der Komponist bei ihrem spanischen Debütkonzert in Madrid dabei war, als sie 14 Jahre alt war. Die Weltersteinspielung von When the birds return, einem Werk ihres Gitarristenkollegen John C. Williams, ist ebenfalls auf dem Album zu hören. Xuefei lernte John in Peking kennen, als sie noch ein Teenager war, und seine Ermutigung bestärkte sie in ihrem Ehrgeiz, eine professionelle Gitarristin zu werden.
Xuefei Yang, klassische Gitarre
Xuefei Yang
is acclaimed as one of the world’s finest classical guitarists. Hailed as a musical pioneer - her fascinating journey began after the Cultural Revolution, a period where Western musical instruments & music were banned. Xuefei was the first-ever guitarist in China to enter a music school, & became the first internationally recognised Chinese guitarist on the world stage. Her first public appearance was at the age of ten and received such acclaim that the Spanish Ambassador in China presented her with a concert guitar. Her debut in Madrid at the age of 14 was attended by the composer Joaquín Rodrigo and, when John Williams heard her play, he gave two of his own instruments to Beijing’s Central Conservatoire especially for her and other advanced students.
Xuefei was born in Beijing, & is a graduate of Beijing’s Central Conservatoire of Music, and went on to become the first Chinese musician to receive a full scholarship for postgraduate studies at the Royal Academy of Music in London, where she received the Principal’s Prize on completion of her postgraduate study.
Her international success has led her to be invited to play in more than 50 countries at numerous prestigious venues such as Wigmore Hall, all Southbank venues, and Royal Albert Hall in London, as well as the Philharmonie Berlin, Concertgebouw Amsterdam, Konzerthaus Vienna, Auditorio Nacional de Espana, Barcelona Auditorium, Carnegie Hall & Lincoln Center New York. In Asia she has appeared at the National Concert Hall Taipei, Hong Kong City Hall & Cultural Center, Esplanade Singapore, Seoul Arts Centre and gave the first guitar recital and concerto in the Beijing National Center of Performing Arts. Xuefei has also been invited to perform at major music festivals such as BBC Proms, Edinburgh International Festival, Shanghai MISA Festival and the Beijing international Music Festival.
In 2003 she performed 54 concerts for the “Night of the Proms” Tour, appearing in Belgium, The Netherlands and Germany, to a total audience of over 800,000 people.
Xuefei is frequently invited to play with the world’s leading orchestras including Royal Philharmonic Orchestra, London Philharmonic Orchestra, BBC Concert Orchestra, Royal Scotland National Orchestra, Royal Liverpool Orchestra, Hamburg Symphony Orchestra, Rotterdam Symphony Orchestra, Hong Kong Symphony Orchestra, New Zealand Symphony Orchestra, & Detroit Symphony Orchestra, Seoul Philharmonic, China Philharmonic. Xuefei’s recent highlights include return performances with the English Chamber Orchestra, Halle Orchestra, Beijing Symphony Orchestra, Wintertour Philharmonic, debut performances with Beijing Symphony Orchestra, China National Orchestra giving the Asian premier of the The Albeniz Concerto written for Xuefei by Stephen Goss, and an Australian tour with the Melbourne Symphony Orchestra which included performing the Australian premier of Tan Dun’s guitar concerto.
Xuefei’s dedication as a recitalist will see her appear across the world throughout the season. Her engagements in the 2016/17 season include appearances in Melbourne, Seoul, Hong Kong, Beijing, San Francisco, Frankfurt, London, Bath, Istanbul and concertos with the Seoul Philharmonic, HK Philharmonic, Beijing Symphony & Brandenburgisches Staatsorchester. Xuefei also continues her successful collaboration with the Heath Quartet.
Gramophone magazine praised Xuefei as one of the leading innovators of her generation for continuing to build the guitar repertoire. Xuefei is committed to commissioning new works and making her own arrangements, with a particular interest in adding Chinese music and chamber music, many of which have appeared on her recordings. Xuefei has received new works from composers such as Chen Yi, Stephen Goss, Timothy Salter, Carlo Domeniconi. This season sees her giving at least three world premiere performances.
Xuefei has made many albums including several acclaimed recordings for EMI Classics. Her first recording received a gold disc & her second was selected as ‘Editor’s Choice’ in Gramophone magazine. Several of the recordings reflect Xuefei’s interest in expanding the repertoire. A concerto album recorded with the Barcelona Symphony Orchestra, conducted by Eiji Oue, featuring Rodrigo’s Concerto de Aranjuez & Goss’ Albeniz Concerto. Another recording of “Bach Concertos” featured Xuefei’s innovative transcriptions of solo works and concertos by J.S. Bach. Xuefei has released two albums in 2016, her latest solo album “Colours of Brazil,” (Decca Classics) and “Songs from our Ancestors” (Globe Music) which continues her successful collaboration with Ian Bostridge in a recording made at Shakespeare’s Globe Theatre.
This album contains no booklet.