Songs for Our Times Christopher Glynn, Nick Pritchard, Isabelle Haile
Album info
Album-Release:
2023
HRA-Release:
13.10.2023
Label: Divine Art
Genre: Classical
Subgenre: Vocal
Artist: Christopher Glynn, Nick Pritchard, Isabelle Haile
Composer: Stuart MacRae (1976), Bernard Hughes (1974)
Album including Album cover Booklet (PDF)
- Stuart MacRae (b. 1976): Kingdoms:
- 1 MacRae: Kingdoms: I. Kingdoms 06:39
- 2 MacRae: Kingdoms: II. Life Unfiltered 05:35
- 3 MacRae: Kingdoms: III. Tethered Ships 05:30
- 4 MacRae: Kingdoms: IV. Primordial Cry 04:48
- Bernard Hughes (b. 1974): Metropolis:
- 5 Hughes: Metropolis: I. The Shepherds 03:30
- 6 Hughes: Metropolis: II. Metropolis 04:20
- 7 Hughes: Metropolis: III. Call Home 02:39
- 8 Hughes: Metropolis: IV. When Apart 03:33
- 9 Hughes: Metropolis: V. A Bedtime Tale 04:32
- 10 Hughes: Metropolis: VI. The River's Course 03:25
Info for Songs for Our Times
Die Geschichten in den beiden Erstveröffentlichungen Kingdoms und Metropolis werden vielen bekannt vorkommen, da sie universelle Themen behandeln: das Bedürfnis nach Weisheit in den Hallen der Macht, transzendente Liebe, das Heimweh eines Einwanderers, die Suche nach innerem Frieden - all das fließt durch das Album und ruft den Geist unserer Zeit hervor. Trotz der gegenwärtigen Unruhen ist der Grundton des Albums ein hoffnungsvoller, was es zu einem willkommenen Balsam in unseren turbulenten Zeiten macht.
Die nigerianisch-amerikanische Lyrikerin Chinwe D. John ist der festen Überzeugung, dass die Arbeit heutiger Komponisten gefördert werden muss, damit die klassische Musik weiterhin floriert und ein neues Publikum findet. Die Vergabe von Kompositionsaufträgen an zeitgenössische Komponisten zur Vertonung von Texten, die unsere heutige Zeit direkt widerspiegeln, ist eine Möglichkeit, dies zu erreichen. Es war John, die sich auf die Suche nach Komponisten machte, die ihre Vision und Leidenschaft für die Schaffung von Werken teilen, die geschätzt und genossen werden können, Werke, die ein Publikum ansprechen und vielleicht sogar eine kulturelle Bedeutung erlangen.
Es ist die kombinierte Vision von Johns Vertonungen und den nachfolgenden Kompositionen von Bernard Hughes und Stuart MacRae, die in dieser Aufnahme von den Musikern so wirkungsvoll zum Leben erweckt wird. Der Tenor Nick Pritchard, die Sopranistin Isabelle Haile und der Pianist Christopher Glynn liefern wunderbare, intime Darbietungen, die den Zuhörer noch stärker mit den Geschichten in Chinwe D. Johns Texten verbinden.
Isabelle Haile, Sopran
Nick Pritchard, Tenor
Christopher Glynn, Klavier
Isabelle Haile
is an award-winning Ethiopian-Romanian soprano, who has received her vocal training in Moldova, Italy, and the United Kingdom. She has sung in both operatic and solo recital roles internationally. She was awarded the Provincia di Roma Special Prize for her rendition of Monteverdi’s ‘Jubilet tota civitas’ in the Final of the International Sacred Music Competition 2014 in Rome. In 2020, she completed a Masters with Distinction, in Vocal Performance, from the Royal Academy of Music. Recent opera performances include roles in George Benjamin’s Lessons in Love and Violence, and Purcell’s Dido and Aeneas.
Nick Pritchard
is an award winning versatile tenor, who features frequently with noted ensembles such as the Orchestra of the Age of Enlightenment, the Monteverdi Choir and Orchestra, and L’Orchestre de Chambre de Paris. His recording of Bach’s St John Passion under Sir John Eliot Gardiner, was nominated in the 2023 Grammy awards for Best Choral performance. A recent review in The Guardian stated, ‘Singing from memory, Nick Pritchard’s Evangelist, in the finest account of the role I’ve heard live, drew us through the narrative with extraordinary vividness…’ Another review in The Telegraph from his role in opera Alcina, states ‘Tenor Nick Pritchard (…) stops hearts and time with a ravishing Un momento di contento.’
Christopher Glynn
is a Grammy award winning classical pianist, and much sought after accompanist, working with most of the world’s renowned classical music artists, on an international scale. Reviewers have cited his ‘breathtaking sensitivity’ Gramophone, ‘irrepressible energy, wit and finesse’ The Guardian and ‘revelatory performances’ BBC Music Magazine. He is the artistic director of the Ryedale Festival in North Yorkshire, having taking up the mantle in 2010. Under his leadership, the festival features up to sixty programmes a year. Some of his most recent album recordings include Beethoven: Sonatas for violin and piano… with Rachel Podger and Schubert: The Fair Maid of the Mill with tenor Nicky Spence.
Booklet for Songs for Our Times