Dust & Bones (Deluxe Edition) Gary Hoey
Album info
Album-Release:
2016
HRA-Release:
15.04.2022
Album including Album cover
- 1 Boxcar Blues 03:41
- 2 Who's Your Daddy 04:14
- 3 Born To Love You 03:14
- 4 Dust & Bones 04:08
- 5 Steamroller (Tribute To Johnny Winter) 03:24
- 6 Coming Home 04:54
- 7 Ghost Of Yesterday 03:46
- 8 This Time Tomorrow 04:35
- 9 Back Up Against The Wall 03:06
- 10 Blind Faith 03:11
- 11 Soul Surfer 03:43
- 12 Boston Strong (Bonus Track) 03:24
- 13 Amazing Grace (Bonus Track) 03:56
Info for Dust & Bones (Deluxe Edition)
Gary Hoey als ziemlich bunten Hund zu bezeichnen, ist bestimmt nicht übertrieben. Der US-Amerikaner ist schon in allen Genres unterwegs gewesen - Heavy Rock, Prog und Surfsound waren dabei, außerdem Filmmusik, verrockte Weihnachtslieder sogar, und vieles mehr - die Liste ließe sich lange fortsetzen. Fakt ist: Hoey gilt heute als einer der versiertesten und vielseitigsten Gitarristen der Welt, und er hat im Blues und Bluesrock seine Heimat gefunden.
Gary Hoey lebte in jungen Jahren in Boston. Dort begann alles, als Ozzy Osbourne 1987 auf ihn aufmerksam wurde. Der 'Prince Of Darkness' suchte seinerzeit einen Gitarristen. Er bekam ein Tape von Hoey in die Hand und lud ihn zum Vorspielen nach Los Angeles ein. Den Job in Osbournes Band ergatterte bekanntlich Zakk Wylde, trotzdem waren für Hoey damit die Weichen für den Weg ins Musikbusiness gestellt. Er siedelte nach L. A. um, gründete mit Drummer Frankie Banali von Quiet Riot die Gruppe Heavy Bones. Hoey produzierte Lita Fords (The Runaways) 2012 erschienene Platte "Living Like A Runaway" und wandte sich im Jahr darauf mit seinem bis dato letzten eigenen Album "Deja Blues" jenem Genre zu, dessen Faszination er so auf den Punkt bringt: "Blues lag mir stets am Herzen und nötigt mir tiefen Respekt ab. Immer wenn ich einen Bluestitel einspiele, wird daraus eine atemberaubende Reise: Wenn die Energie erst einmal fließt, bleibt der Aufnahmeknopf so lange gedrückt, bis sie gespeichert ist." So hat Gary Hoey es auch bei der Produktion seines aktuellen, zwanzigsten Longplayers "Dust & Bones" gehalten, das er in der Tradition von Robert Johnson, Johnny Winter, Robin Trower und auch Led Zeppelin verortet, und auf dem sich Metal-Queen Lita Ford mit einem Gastauftritt ("Coming Home") bei ihm revanchiert hat. "Ich bin zu Hause angekommen", sagt er, "hierhin gehöre ich." Genau das hört man jedem Stück auf "Dust & Bones" auch an.
"... auf der einen Seite Blues-Rock in der Tradition des Erstgenannten wie beim Opener ”Boxcar Blues”, auf der anderen rockige Kracher und Balladen." (Good Times)
Gary Hoey, Gitarre, Gesang, Keyboards
AJ Pappas, Bass
Matt Scurfield, Schlagzeug
Lita Ford, Gesang
Gary Hoey
It’s just so right-with-the-universe that Gary Hoey’s 20th album, Dust & Bones [Mascot Label Group], is an exuberant fusion of blues and rock. After all, this accomplished and diverse guitarist has explored several styles in his career—hard rock, rock, surf, and prog, to name a few—and he came home to the blues with 2013’s Deja Blues.
Now, Hoey has forged his deep blues and rock roots into a fiery, organic, and thrilling mix that should delight and astound lovers of the guitar and guitar music.
“Looking back from my first album in 1992, it sure seems like I’m musically schizophrenic,” says Hoey. “But I truly believed in every style I played. I still do. I wanted to master everything—or at least try to—and every lick from every style I’ve absorbed informs everything I do today. And I love that, because all of that diversity helps me come up with riffs, licks, and melodies that are perhaps deeper and more unique than if I had stayed exclusively with one style.”
One thing that always stays consistent, however, is Hoey’s impassioned command of the guitar. He’s one of those guitarists who can attack his instrument with feral intensity, and then play something very soft and almost achingly beautiful. This ability to devise phrasing, technique, and tone in the service of feeling the music has not gone unnoticed.
In 1987, the Boston-born guitarist caught the ear of Ozzy Osbourne—no slouch at picking great guitar players—and almost ended up in his band. (The gig ultimately went to Zakk Wylde.) But Ozzy thought enough of Hoey to implore him to move where the action was—Los Angeles. The relocation paid off big time in 1992, when Hoey scored a major-label record deal with Reprise for his band, Heavy Bones. Sadly, the group was dropped in 1993, but Hoey’s determination won the day. He convinced the label to let him record a low-budget instrumental-guitar album, Animal Instinct, and his version of Focus’ “Hocus Pocus” brought Hoey chart success and a successful solo career. Since then, the gigs and accolades have never stopped.
This album contains no booklet.